PATVIRTINTA
Linkuvos socialinės globos namų direktoriaus
2023 m. rugpjūčio 28 d. įsakymu Nr. V23-47
FINANSŲ VALDYMO IR BENDRŲJŲ REIKALŲ VADOVO
PAREIGYBĖS APRAŠYMAS
I. BENDRIEJI NUOSTATAI
1. Finansų valdymo ir bendrųjų reikalų padalinio vadovas priskiriamas struktūrinio padalinio vadovo pareigybės grupei.
2. Pareigybės lygis – A1, kuriam būtinas ne žemesnis kaip aukštasis universitetinis išsilavinimas su magistro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintas išsilavinimas.
3. Pareigybės paskirtis – organizuoti finansų valdymą ir kontroliuoti, kad racionaliai ir taupiai būtų naudojami darbo, materialiniai ir finansiniai ištekliai,
4. Pareigybės darbo sritis – socialinės globos namų veiklos koordinavimas, įgyvendinimas, finansų valdymo ir bendrųjų reikalų srityse.
5. Finansų valdymo ir bendrųjų reikalų padalinio vadovas tiesiogiai pavaldus direktoriui.
II. SPECIALŪS REIKALAVIMAI ŠIAS PAREIGAS EINANČIAM DARBUOTOJUI
6. Finansų valdymo ir bendrųjų reikalų padalinio vadovas turi atitikti šiuos specialiuosius reikalavimus:
6.1. turėti ne žemesnį kaip aukštąjį universitetinį išsilavinimą su magistro kvalifikaciniu laipsniu ar jam prilygintu išsilavinimu;
6.2. turėti ne mažesnę kaip 3 metų finansų valdymo ir (ar) buhalterinio darbo , iš jų ne mažesnę kaip 1 metų finansų valdymo ir (ar) buhalterinio darbo biudžetinėje įstaigoje patirtį;
6.3. planuoti ir organizuoti savo darbą, dirbti komandoje, rengti ir įgyvendinti finansų valdymo tvarkomuosius dokumentus ir planus, vertinti veiklos efektyvumą, ruošti įsakymus bei kitokio pobūdžio dokumentus.
6.4. išmanyti ir mokėti savo darbe taikyti Lietuvos Respublikos įstatymus, Vyriausybės nutarimus bei kitus teisės aktus, reglamentuojančius buhalterinę apskaitą, finansų bei turto valdymą, globos namų direktoriaus įsakymus ir kitus teisės aktus, reglamentuojančius buhalterinės apskaitos organizavimą bei finansų bei turto valdymą, vidaus tvarką reglamentuojančius dokumentus;
6.5. žinoti verslo valdymo ir administravimo, įstaigos veiklos planavimo ir strateginio valdymo, įstaigos veiklos ataskaitų rengimo, dokumentų valdymo principus.
6.6. mokėti dirbti Microsoft Office programiniu paketu, gebėti naudotis veiklai reikalingomis kompiuterinėmis Lietuvos Respublikos valdžios ir valdymo institucijų duomenų bazėmis, informacinėmis sistemomis ir registrais;
6.7. aiškiai ir sklandžiai reikšti mintis žodžiu ir raštu, sisteminti, analizuoti, vertinti ir apibendrinti informaciją, rengti išvadas ir teikti pasiūlymus bei pastabas;
6.8. gebėti organizuoti padalinio darbą.
III. ŠIAS PAREIGAS EINANČIO DARBUOTOJO FUNKCIJOS
7. Finansų valdymo ir bendrųjų reikalų padalinio vadovas privalo vykdyti šias funkcijas:
7.1. organizuoti finansų valdymą pagal Lietuvos Respublikos buhalterinės apskaitos įstatymą ir kitus teisės aktus, nuolat sekti jų pakeitimus, papildymus, naujų teisės aktų priėmimą, savarankiškai juos studijuoti;
7.2. užtikrinti finansų - ūkio operacijų teisėtumą, valstybės ir kitų lėšų naudojimą įstatymų nustatyta tvarka ir tinkamą dokumentų įforminimo kontrolę;
7.3. ruošti įstaigos apskaitos politiką r rūpintis nuolatiniu jos tobulinimu;
7.4. nustatyti ūkinės veiklos įrašų dimensijas (finansavimo šaltinius, ekonominės klasifikacijos straipsnius ir t. t.) ir nustatyta forma pateikti NBFC įrašų įforminimui;
7.5. stebėti, kad finansinės, atsiskaitymų ir bankinės operacijos būtų atliekamos iki nustatytų terminų;
7.6. vadovaujantis LR Vyriausybės nutarimais ir finansų ministerijos nurodymais formuoti įstaigos strateginius planus, biudžeto sąmatas bei jas pateikti steigėjui;
7.7 Sisteminti ir analizuoti planinius ir apyskaitinius rodiklius, pagal kuriuos nustatomas biudžeto pajamų ir išlaidų paskirstymas ketvirčiais;
7.8. kontroliuoti valstybės biudžeto bei kitų lėšų sąmatų vykdymą;
7.9. vizuoti dokumentus, pagal kuriuos priimami ir išduodami materialus turtas bei atsargos;
7.10. vykdyti išankstinę finansų kontrolę remdamasis pateiktais dokumentais, prireikus -kompetentingų asmenų pasirašytomis išvadomis;
7.11. kontroliuoti, kaip laikomasi piniginių lėšų, prekių ir materialinių vertybių, pagrindinių priemonių, nebaigtos gamybos ir darbų, atskaitymo bei kito turto inventorizavimo reikalavimų;
7.12. stebėti, ar nustatytu laiku išieškomos skolos įstaigai ir padengiami įsiskolinimai kreditoriams, laikomasi mokėjimo drausmės;
7.13. pasirašyti dokumentus, pagal kuriuos priimamos ir išduodamos piniginės lėšos, peržiūrėti si suderinti tarnybinius pranešimus dėl priemokų ir premijų darbuotojams, pasirašyti susipažinimui įsakymus ir potvarkius dėl darbuotojų atlyginimų, kintamosios dalies, priemokų, premijų nustatymo;
7.14. ruošti įstaigos darbuotojų darbo apmokėjimo tvarką, atlikti tvarkoje pakeitimus pagal galiojančius įstatyminius aktus;
7.15. pagal atliekamas funkcijas priskirtus dokumentus išsiusti į NBFC bei įkelti į DBSIS;
7.16. kaupti, sisteminti, saugoti informaciją ir dokumentus, susijusius su šios pareigybės funkcijomis, formuoti bylas, ruošti jas archyviniam saugojimui ir teisės aktų nustatyta tvarka bei terminais perduoti į archyvą;
7.17. analizuoti įstaigos finansinę bei ūkinę veiklą, teikti pasiūlymus dėl lėšų optimalaus naudojimo, racionalaus turto valdymo;
7.18. pagal poreikį savo kompetencijos ribose teikti steigėjui ataskaitas, paskaičiavimus, ataskaitas;
7.19. nuolat bendrauti su NBFC dėl buhalterinės apskaitos tvarkymo, atsižvelgti į pastabas, teikti pasiūlymus, tikrinti, analizuoti NBFC sudaromas ketvirtines – metines biudžeto vykdymo bei finansines ataskaitas;
7.20. rengti finansų bei turto valdymo, bendrųjų reikalų sričių raštų bei įsakymų projektus;
7.21. finansų valdymo ir bendrųjų reikalų padalinio vadovas, gavęs įstaigos vadovo nurodymus, jų nevykdo, jeigu su tuo susijusios operacijos prieštarauja įstatymams ir apie tai raštu informuoja vadovą. Tokiu atveju visa atsakomybė už neteisėtos operacijos atlikimą tenka įstaigos vadovui;
7.22. dalyvauti direktoriaus įsakymais sudarytų komisijų veikloje;
7.23. Paskirstyti pavaldiems darbuotojams darbą, nustatyti atsakomybę ir darbų atlikimo terminus;
7.24. savo kompetencijos ribose bendradarbiauja su kitais įstaigos padaliniais, kitais įstaigos darbuotojais, kitomis institucijomis, įstaigomis, organizacijomis ar asmenimis.
IV. ATSAKOMYBĖ
8. Finansų valdymo ir bendrųjų reikalų padalinio vadovas atsako už:
8.1. savalaikį aukščiau išvardintų pareigų vykdymą;
8.2. žalą padarytą dėl savo veikos;
8.3. efektyvų ir gerą darbų ir paslaugų atlikimą;
8.7. gautos informacijos konfidencialumą;
8.5. direktoriaus teisėtų įsakymų ir nurodymų vykdymą;
8.6. šių pareiginių nuostatų vykdymą;
8.7. savalaikį bei kokybišką užduočių vykdymą;
8.8. savarankiškai priimtus sprendimus.
9. Finansų valdymo ir bendrųjų reikalų padalinio vadovas už padarytas profesines ir etikos klaidas, aplaidumą ar netinkamai atliktas pareigas atsako pagal Lietuvos Respublikos įstatymus. Jis gali būti traukiamas drausminėn, civilinėn, administracinėn ar baudžiamojon atsakomybėn įstatymų nustatyta tvarka.
V. TEISĖS
10.1 paskirstyti pavaldiems darbuotojams darbą, nustatyti atsakomybę ir atsiskaitymo terminus;
10.2. reikalauti iš kitų darbuotojų, kad būtų pateikti dokumentai, reikalingi finansų valdymo ir bendrųjų reikalų funkcijoms atlikti;
10.3. turėti tinkamas darbo sąlygas;
10.4. gauti ir turėti darbui reikalingas priemones;
10.5. kelti ir tobulinti savo kvalifikaciją;
10.6. analizuoti darbo klausimus ir siūlyti savo sprendimus;
10.7. dalyvauti Linkuvos socialinės globos namų savivaldoje.
Susipažinau:
……………………………………. …………………………………
(vardas, pavardė) (parašas, susipažinimo data )